alfredsmor

Kärleken kom in i mitt liv då du föddes <3

Mobbning...

Publicerad 2012-03-13 22:06:08 i Allmänt,

Är en av dom värsta sakerna som en människa kan utsätta en annan människa för!

 

JAG VET OCH MIN FAMILJ OCH MÅNGA MED OSS VET VAD DET INNEBÄR ATT BLI UTSATT!

 

Jag blev mobbad från 6 års åldern ända upp till IV, men även på komvux har jag blivit utfryst. Ensam och överbliven, men man vänjer sig.. Jag överlevde tack vare min djur och mina böcker..

 

Många gånger blev man insmälld i skåpen, aj vad ont det gjorde men vet ni vad?! Smärtan vid smällen har man glömt, men smärtan i själen kommer alltid förfölja en.

 

NU som mamma till min underbara kille vill JAG göra allt för att han inte ska utsättas för samma helvete! Jag vill att han och kommande syskon ska gå igenom skolan med ett leende, irritation över läxor och prov men ändå med glädje och bra betyg, med vänner som dom släpar med hem där skor slängs och mackor äts med en hejdundrande fart =) Inte med en STOR klump i magen, med oro spelande i ögonen.. Inte kommer hem med tårar i ögonen och inte vill berätta om skoldagen. Skulle jag upptäcka något sådant så kommer jag göra allt som står i min makt för att lösa det problemet, om jag så ska vända upp och ner på alla i skolan !

 

2 av mina bröder har varit utsatta för detta!

 

Den ena har mer eller mindra tappat halva sin skolgång pga mobbning, trakassering, utanförskap, misshandel och kränkning både i skolan men även utanför skolan då dom följer efter på fritiden. Han mådde så dåligt att han fick byta kommun, skola sitt liv.. Rektorer lärare och kuratorer i dessa skolor ska ha en stor skopa ovett då dom SKET I DET! Ena ungen som höll på mest hans mamma e lärare men hon blåneka! Frågan e om min bror någonsin kommer må 100 igen och kunna avklara grundskolan..Bara tiden kan utvisa!

 

Så ni som läser detta och kanske mobbar SKÄRPNING FÖR FAN FÖR NI FÖRSTÖR HELA LIVET!

Kommentarer

Postat av: Petra

Publicerad 2012-03-13 22:14:30

Håller med dig så mkt.

jag har blivit mobbad från ettan till nian. Pga att jag hade allergi o därmed stack ut. o att jag sen opererades för en tumör i huvudet 07 o därför fick raka av allt håret. Barn e elaka. Får ont i magen av bara tanken på om mina barn ska bli mobbade.



stor kram

Postat av: fnulan

Publicerad 2012-03-14 23:10:15

Ja du... kan inte mer än att säga att jag lider med dig!!! Jag har skrivet ett inlägg om det..

KRAMEN FINASTE!

Postat av: Annika - drömmen om 11 barn

Publicerad 2012-03-16 00:03:08

Kul att du är med och tävlar om Ballerina fyllda cookies i min blogg. En vinnare utses på söndag och kontaktas genom blogg OCH mail! Imorgon publiceras grymma tävlingar - glöm inte att titta in då <3

Postat av: Petra

Publicerad 2012-03-16 12:58:05

Tack du för din goa kommentar. Fler som du behövs här ute i världen.

kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Camilla

Denna handlar om allt i vårt liv ! Vilka vi är ja det är mamma Camilla och Alfred sonen :) I vårt liv finns även en sköldpadda, en katt hundar och massor med andra människor ... Vi bor nu i Kalix from 2012-08-01 och vi trivs =)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela